Hösten är här!

Höst
 
Jag har bestämt nu att sommaren är slut och hösten är här. Jag älskar hösten! Alla mysiga tröjor, snygga jackor, vackra färger och tända ljus. Hemmakvällar med varm choklad och en bra bok, uppkrupen i soffan med tända ljus. Vem kan inte älska det?
 
 
Idag skulle varit en dag att fixa lite mer höst in i lägenheten, men blev en "nollenergidag" istället. Kanske hinner få lite energi innan jag lägger mig, annars får jag samla energi tills en bra dag kommer. Men ska leta upp filtar, ljuslyktor och byta gardiner, leta fram höstkläder och försöka hitta snygga lampor.
 
Längtar tills alla färger i naturen dyker upp, när det gröna försvinner mer och mer, lika magiskt som när den dök upp. När det blir mörkare ute, och solen ligger lågt på horisonten så alla höstfärger förstärks av ljuset. 
 
Den vackra hösten varar kanske bara 1 vecka i Sverige, så när den kommer så kommer jag njuta varje sekund. 
 
Puss o kram 😘
 
 

Kommentera här: